”Runosta projektiksi, Ankkalammessa -Kirsi Kunnas”
aloittelija
Kuvaus kokonaisuudesta
Keskeisenä menetelmänä projektissa on sanataide ja sanataiteen ympärille on rakennettu STEAM -projekti.
Luokka-asteet
0.-6.vuotiaat
Oppiainesisällöt
Kokonaisuus pitää sisällään mm. STEAMin osa-alueita (tiede, teknologia, insinööritaidot, taide ja matematiikka), kestävän tulevaisuuden opinvirran teemoja, liikuntaa sekä digipedagogiikka.
Taitotavoitteet
Tavoitteena projektissa on harjoitella teknologisten välineiden kuten Ipadin ja Bee-Bottien käyttöä. Projektissa harjoitellaan ryhmätyötaitoja, ongelmanratkaisua, koodaamista sekä kehollista ilmaisua, hienomotorisia taitoja sekä innovointiprosessia.
Arviointi
Työtavat
Materiaalit ja laitteet
mm. Bee-Botit, Ipadit sekä luonnonmateriaalit
Onnistumiset
Runosta projektiksi kokonaisuudessa lapset pääsivät olemaan luovia, leikkimään, tutkimaan, käyttämään teknologiaa sekä kokeilemaan erilaisia ratkaisuja yhdessä toimien ja ongelmia ratkaisten.
Mitä muuttaisimme?
Teimme Thinglinkin toimintapisteestä, jotta ryhmät voivat palata projektiin ja saada siitä uusia ideoita teeman toteuttamiseen ryhmässä. Thinglinkissä on lisää vinkkejä ja ideoita projektin toteuttamiseen yksiköissä.